MEB öğretmen kılavuz kitabını; ilgili öğretim programında yer alan hedef ve açıklamalar doğrultusunda dersin öğrenilmesini kolaylaştıracak ve öğrencilerin yeteneklerinin gelişmesine yardımcı olacak çeşitli örnek, alıştırma, okuma olanakları ve diğer etkinlikleri kapsayan,
öğretmenlerin yararlanması için hazırlanan eser olarak tanımlamaktadır.
öğretmenlerin yararlanması için hazırlanan eser olarak tanımlamaktadır.
Öğretmen kılavuz kitapları öğretmenlerimizin eli ayağı durumundadır. Okullarda öğretmenler, kılavuz kitapta olanları harfiyen uygulamaktan öte gidememekte, özgün etkinlikler yerine verilen çalışmayı temel hedefmiş gibi uygulamaktadırlar. Bu ise öğretmenleri uygulamalarında monotonluğa itmekte ve süreçte yaratıcılıklarını köreltmektedir. Halbuki kılavuz kitaplar; öğretmenlere dersi nasıl işleyeceklerine dair bir örnek oluşturması için hazırlanmıştır.
Öğretmen kılavuz kitapları ayrıntılı bir şekilde hazırlanmıştır.Öğretmene dersin her anını nasıl geçireceğini vermiştir. Öğretmene cahil muamelesi yapmaktadır diyebiliriz.
Öğretmen kılavuz kitaplarının içeriğine baktığımızda en başta öğretmene yıl içerisinde
Öğretmen kılavuz kitapları ayrıntılı bir şekilde hazırlanmıştır.Öğretmene dersin her anını nasıl geçireceğini vermiştir. Öğretmene cahil muamelesi yapmaktadır diyebiliriz.
Öğretmen kılavuz kitaplarının içeriğine baktığımızda en başta öğretmene yıl içerisinde
yapacakları çalışmalarda kılavuzluk edecek tanıtım şeması yer almaktadır. Ayrıca, metinlerde yer alan kazanımlar, verilecek proje çalışmaları ve performans görevleriyle bunların değerlendirmesinde
kullanılacak dereceli puanlama anahtarları, gözlem formları gibi alternatif derecelendirme araçları yer
almaktadır. Yine bu şema ile tema ve temada yer alan metinleri iş leme süreci, metinlerin künyesi, ilgili beceri alanlarına yönelik çalışmaların olduğu kısımlar, ders öncesi yapılacak hazırlıklar, tema kapsamında öğrencilere önerilebilecek kitap adları gibi bölümler bulunmaktadır.
Türkçe Dersi Öğretmen Programında yer alan kazanımların hayata geçirilmesi ve hedeflenen bilgi, beceri, tutum ve alışkanlıkların kazandırılması için çeşitli etkinlik örneklerine yer verilmiştir. Bu etkinlikler birer öneri niteliğinde ve birden çok beceriye yönelik olabilir. Öğretmen, bu etkinlikleri olduğu gibi veya çeşitli değişiklikler yaparak uygulayabilir, aynı zamanda bir ders saatinde birden fazla etkinliğe yer verilebilir. Öğretmen hazırladığı bu etkinlikleri yıllık planda belirtmek zorundadır.
Sizlerin öğretmen kılavuz kitabını yakinen görmesi için Türkçe Dersi 6. Sınıf Öğretmen Kılavuz Kitabında yer alan birkaç bölüm aşağıda sunulmuştur.
kullanılacak dereceli puanlama anahtarları, gözlem formları gibi alternatif derecelendirme araçları yer
almaktadır. Yine bu şema ile tema ve temada yer alan metinleri iş leme süreci, metinlerin künyesi, ilgili beceri alanlarına yönelik çalışmaların olduğu kısımlar, ders öncesi yapılacak hazırlıklar, tema kapsamında öğrencilere önerilebilecek kitap adları gibi bölümler bulunmaktadır.
Türkçe Dersi Öğretmen Programında yer alan kazanımların hayata geçirilmesi ve hedeflenen bilgi, beceri, tutum ve alışkanlıkların kazandırılması için çeşitli etkinlik örneklerine yer verilmiştir. Bu etkinlikler birer öneri niteliğinde ve birden çok beceriye yönelik olabilir. Öğretmen, bu etkinlikleri olduğu gibi veya çeşitli değişiklikler yaparak uygulayabilir, aynı zamanda bir ders saatinde birden fazla etkinliğe yer verilebilir. Öğretmen hazırladığı bu etkinlikleri yıllık planda belirtmek zorundadır.
Sizlerin öğretmen kılavuz kitabını yakinen görmesi için Türkçe Dersi 6. Sınıf Öğretmen Kılavuz Kitabında yer alan birkaç bölüm aşağıda sunulmuştur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder